VO - Live interactieve cultuurbeleving

The Big Mo

The Big Mo Interactief Improvisatie Theater - nu ook ONLINE!

Dé online culturele activiteit van nu: Live theatervoorstelling als interactieve cultuurbeleving

De online theatervoorstellingen van The Big Mo zijn perfect in te zetten als culturele activiteit voor jouw school.

Hiermee boek je snel en doeltreffend een inspirerende cultuurbeleving voor de leerlingen die past bij de huidige tijd.

NIEUW - lesbrief over online kunst maken nú beschikbaar! (ook te vinden in het Cultuurkaartdossier)

Online theatervoorstellingen van The Big Mo zijn dé interactieve cultuurervaring die aansluit bij de tijd van nu. Live, interactief cultuur beleven met jouw leerlingen vanuit de locatie van jullie keuze.

Met de online voorstellingen van The Big Mo zet je voor jouw leerlingen een ongekende cultuurervaring op het menu. Laagdrempelig en snel geregeld.

Hoe werkt het:

Leerlingen loggen thuis of op school per klas in om de theatervoorstelling van The Big Mo bij te wonen. Eenvoudiger kan niet. Iedereen kan meedoen, waar je ook bent. Het publiek is actief betrokken bij de voorstelling. Leerlingen denken mee, schrijven mee en praten mee. Want de interactieve voorstellingen zijn net zo dynamisch als "traditioneel" theater.

Kennis maken met de mogelijkheden van de huidige generatie makers

Door een unieke combinatie van theater en videotechniek spelen de acteurs in een decor met ongekende mogelijkheden. De acteurs spelen zelfs scenes op locaties van jullie eigen school! The Big Mo beschikt over een arsenaal van meer dan 225 virtuele scene-decors waarin de acteurs met een druk op de knop kunnen spelen.

Door gebruik te maken van speciale videoverbindingen spelen de acteurs samen met elkaar vanuit locaties in heel Nederland en de centrale Improvisatie Studio in Zoetermeer.

The Big Mo - op het podium en voortaan óók online!!

Martijn Loerakker van The Big Mo:

"Theatergroep The Big Mo speelt in gewone tijden een paar honderd voorstellingen per jaar. Die ervaring namen we een jaar geleden mee naar de ontwikkeling van een uniek online platform. Ons eigen virtuele theater waar scholen, leerlingen en ouders onze voorstellingen kunnen bijwonen. The Big Mo kan online schoolvoorstellingen spelen via ieder medium, Teams, Zoom, Webbex, Twitch, Youtube etc. Of we organiseren de interactieve voorstelling voor jullie school binnen onze eigen virtuele evenementen omgeving.

Onze improvisatie acteurs spelen inmiddels online voor ouders, docenten, en leerlingen uit heel Nederland. We hebben honderden uren ervaring met online theater en virtuele workshops, digitale theaterlessen en zetten die graag in voor jullie cultuur activiteit in het lesprogramma van jullie school.

Een aantal boekers met vooruitziende blik beschreef onze virtuele voorstelling als ‘verrijking van de mogelijkheden’, ‘een unieke cultuurervaring die past in de huidige tijd’ en zelfs ‘een nieuwe kunstvorm, die op zichzelf kan staan naast andere beeldende vormen‘. Over die laatste omschrijving blijven we zelf bescheiden hoopvol, maar wij zijn zeker enthousiast over de mogelijkheden die we tijdens deze periode hebben gecreëerd. Dus ook wanneer de zalen straks weer open gaan en we weer volop op de planken staan behouden we dit concept in het aanbod."

Voor leerlingen is dit laagdrempelig medium even verrijkend als verrassend!

The Big Mo maakt het mogelijk!

Net  als bij de live voorstellingen op school, kun je ook voor de online versie thema's aandragen.

Duur: 50 tot 90 minuten (in overleg)
Leerlingenaantal: tot maximaal 4 klassen per keer (vanwege het interactieve karakter)
Voorwaarden: digibord met camera functie en goedwerkende internetverbinding

Prijzen

1 voorstelling € 1450,00

2 voorstellingen € 1780,00

3 voorstellingen € 2110,00

Alle prijzen zijn exclusief 9% BTW inclusief auteursrechten.

Let op: prijzen zijn afhankelijk van de wensen van de school, soms is een extra technicus nodig en geldt een meerprijs.