REMASTERED - talentspel

Jij hebt invloed!!!!

Speciaal voor REMASTERED ontwikkelde Theater in School kunst- en kijk- opdrachten voor jouw leerlingen (6-11 jaar, 11-14 jaar en 14-16). Met de opdrachten kun je op school kennis maken met de Oude Meesters die de basis vormen van de cultuur educatieve experience REMASTERED.

Met de workshop CHAIN(GE) kun je de eigen talenten van jouw leerlingen verdiepen na je bezoek aan REMASTERED. Je gaat met jouw leerlingen interactief inzoomen, de blik nog verder verbreden en hen een podium geven voor de ideeën die zij hebben bij het kunnen beïnvloeden van de wereld om hen heen. Dit gaat je helpen bij het kunnen uiten van je blik op de wereld – wat prachtig aansluit nadat je de blik eerst naar binnen hebt gericht.

Wat jij ergens van vindt, hoe jij ergens over denkt, het mag naar buiten. Vormgegeven worden. Een podium krijgen.

De interactieve workshop CHAIN(GE) wordt door een jongerencoach gegeven. In 1,5 uur gaan de leerlingen onder begeleiding met elkaar aan de slag in aansluiting op de thema’s van REMASTERED en de ontdekkingen over de eigen talenten en ideeën die zijn ontstaan na het bezoek aan de experience en het doen van de opdrachten.

De workshop sluit goed aan bij projectweken over duurzaamheid, loopbaanbegeleiding (wie ben ik, wat wil ik, hoe kan ik…) en burgerschap: hoe zorgen we met elkaar en voor elkaar en beïnvloeden we de wereld door in beweging te komen.

In CHAIN(GE) stel je jezelf de volgende vraag: Welke talenten heb jij zodat jij niet alleen in beweging komt, maar ook beweging brengt aan je omgeving. Je kunt namelijk echt zélf het verschil maken... neem een voorbeeld aan alle kunstenaars van Remastered. Zij hebben je al in beweging gebracht om na te denken over onze wereld, de schoonheid ervan….

REMASTERED: meer dan 1.000 m2, 60 state of the art beamers, 245 miljoen pixels, 50 speakers, 15 km aan kabel en het grootste indoor led-scherm van Europa. Te vinden onder de Erasmusbrug met vanaf het terras het mooiste uitzicht op de skyline van Rotterdam.

Door op school de opdrachten te maken en daarna een bezoek aan REMASTERED te brengen leer je anders kijken naar je eigen toekomst.

De toekomst REVIEWED als het ware.

Als je na het zien van Remastered weer buiten komt en terug bent in je eigen wereld, zal je merken dat je anders tegen de wereld en je eigen leven aankijkt. Dat de aarde en het leven erop best bijzonder is. Dat je dat allang wist, maar je ogen zijn op een andere manier geopend voor de schoonheid van onze planeet. Wees er zuinig op!

CHAIN(GE) is onderdeel van de leerlijn I EM POWER -> waar jij voor staat en gaat!

Details en prijzen: offerte op aanvraag, mail info@theaterinschool.nl en geef het aantal klassen door bij je aanvraag, je ontvangt van ons een offerte op maat.

“Remastered heb ik nu 2 keer mogen beleven met mijn leerlingen. De ene groep ging voorbereid op pad de andere groep liet het over zich heen komen. De kijkhulpvragen in dit werkblad geven richting en helpen om je leerlingen onbevangen te laten kijken, te ervaren. Ik heb gemerkt dat de experience beter blijft hangen als je er vooraf al iets mee doet. De opdrachten na afloop kosten tijd, als je die er oor kunt vrijmaken geef je nog veel meer body aan de experience en ook aan de thema’s die worden aangeraakt. Dat je met EXPRESS NOW ook nog een workshop kunt doen op school om je leerlingen zich te laten verdiepen in de eigen talenten vind ik echt een toegevoegde waarde.”

Michael van Noort, Melanchthon College.