De Troubadour

zangclinic in het Fort van Hoofddorp

De Troubadour

Op tocht met de troubadour door de gangen van het fort, langs de Wilde Tuin en door de hefschietkoepels.

In samenwerking met Zangschool Hoofddorp, leer je samen het ‘Fort van Hoofddorp-lied’ en ontdek je spelenderwijs de bijzondere nissen en gangen van het fort. De troubadour neemt je mee op avontuur. Kruip in de huid van Maatje en ervaar hoe leuk het is om samen te zingen! En hoe anders het klinkt als je binnen zingt, of buiten.

Duur: 60 minuten

Aantal leerlingen: 1 klas per zangtocht

Kosten: 175,-

De zangworkshop is geschikt voor ALLE leeftijden, ook voor de allerkleinsten, leuk om voor hen in te plannen in combinatie met een bezoek aan het optreden van de andere klassen! Of als clinic met het docententeam. Ook te combineren met Daydreamer, dan pak je zelf nog even het podium!

TIP: leuk om uit te breiden met het FORTKWARTET - geschikt voor vanaf 2 personen

Je ontvangt bij een bezoek GRATIS een set van 32 speelkaarten en een plattegrond. Samen vertellen zij de verhalen van de vier bewoners van Het Fort van Hoofddorp:Officier Leeghwater, kokkin Ans, Maatje en… jij!

In de verhalen zitten hints en antwoorden die je kunt gebruiken om het Levend Fortkwartet te spelen. Je kunt dit spel alleen spelen of samen met anderen. Na afloop mag je de set kaarten en de plattegrond meenemen naar school, zodat je dit spel daar ook nog eens kunt spelen. Om het Fort van Hoofddorp van binnen en van buiten te ontdekken moet je heel goed kijken én wordt je geholpen door de 3 verzonnen bewoners.

Veel plezier met Officier Leeghwater, Kokkin Ans en Maatje!