KiKiD - bovenbouw Me&You

over social media en pesten

KiKiD

Jongeren experts

KiKiD betekent 'kinderen in hun kracht zetten'!

KiKiD wil kinderen en jongeren laten voelen dat ze precies goed zijn zoals ze zijn.

"Met onze aanpak maken we leerlingen bewust van de enorme kracht en invloed die zij zelf hebben, om gelukkig en succesvol in het leven te zijn. Ze worden sterker en maken betere keuzes. Het is onze ambitie om dit bij alle jongeren in Nederland te bereiken." aldus Janine, creatief directeur KiKiD.

KiKiD komt al 16 jaar in het voortgezet onderwijs met te gekke én effectieve educatieve theatervoorstellingen. Sinds twee jaar hebben we ook een aanbod voor de bovenbouw van het primair onderwijs!

Laat je inspireren door docenten en leerlingen en zie de jongeren experts aan het werk in het filmpje 'KiKiD Jongeren experts!

KiKiD heeft 3 voorstellingen die geschikt zijn voor de bovenbouw van het basisonderwijs:

Happy Me - over mentale gezondheid

ME&YOU - over sociale media en pesten

Zoete Stories - over over sexting, verliefd zijn en het aangeven van grenzen

Als aanvulling op - of in plaats van de voorstellingen - biedt KiKiD ook trainingen aan. In de 1,5 uur durende trainingen wordt een veilig klimaat gecreëerd binnen de klas om thema’s uit de voorstelling verder uit te diepen. KiKiD reikt tools aan voor bewustwording en gedragsverandering middels interactieve, creatieve werkvormen en groepsgesprekken.

UITGELICHT - voorstelling ME&YOU

ME&YOU is een spannende, prikkelende, interactieve en humoristische theatervoorstelling waarbij leerlingen van het primair onderwijs op een bijzondere, veilige en effectieve manier aan het denken worden gezet en met elkaar in gesprek gaan over social media en (cyber)pesten. Ze leren elkaar beter kennen en leren elkaar beter begrijpen.

Méér weten over deze of de andere voorstellingen? Neem contact met ons op: 023-5136222

Jongeren Experts

De KiKiD voorstellingen worden uitgevoerd door jongeren experts die door KiKiD zelf worden opgeleid. Zij zijn zelf nog jong (18-25) en weten altijd snel een leuke en veilige sfeer te creëren, waarin jouw leerlingen het fijn vinden om over de (soms best wel spannende)  thema's met elkaar te praten.

Één klas per voorstellingen, maximaal twee voorstellingen per dag.

De kosten per voorstelling of workshop/ klas bedragen 375,-

Dankzij samenwerking met verschillende gemeenten, de Nationale Postcode Loterij, VSB fonds en SASS, Stichting Achmea Slachtoffer en Samenleving, is het mogelijk dit aanbod voor dit aantrekkelijke tarief in te kopen.

Heb je interesse om KiKiD op jouw school in te zetten? Neem contact op met info@kikid.nl