KIJK OM JE HEEN – een nieuwe kijk op erfgoed

voor PO (groep 6, 7 en 8) en VO (1 en 2)

NIEUW - nu ook mogelijk in het najaar en de winter: SHINE YOUR LIGHT - leer de kneepjes van het fotograferen en speel met de lichtinval. Vraag bij je boeking naar de mogelijkheden.

Kijken naar het grote geheel, inzoomen op een detail en maximaal historisch besef door te kijken: naar gebouw & landschap, naar techniek & mechaniek in de context van het grotere geheel: erfgoed in de Haarlemmermeer.

Les 1.

WAT - Introductie les fotografie: techniek en praktijk | 75 minuten

WAAR – per klas op school onder leiding van fotograaf Marisa Beretta

(voor het VO bestaat de les uit 2 x 75 minuten om de techniek te verfijnen).

Les 2.

WAT - Fotograferen op locatie | ochtend of middag

WAAR: je kiest een van de erfgoedinstellingen: OF Het Stoomgemaal in Halfweg OF het Fort van Hoofddorp Of het Transportmuseum, OF Kunstfort Vijfhuizen OF CRASH (Fort Aalsmeer)  OF Cruquius Museum.

Optioneel: je kiest twee locaties (is uitbreiding van dit pakket met 1 extra les op locatie)

Les 3.

WAT – Optioneel, je sluit de lessen af met een tentoonstelling & feestelijke opening | 75 minuten.

WAAR - Het werk van jouw leerlingen komt 2 weken te hangen in de 2-verdiepingen tellende kazemat van het Fort van Hoofddorp en is daar te bewonderen door bezoekers. Tijdens de feestelijke opening spelen de leerlingen de educatieve game Verdedig & Val Aan en krijgen ze een ijsje.

Aanvullende info

Minimale afname: 2 klassen per dag (in 1 dagdeel)

Max. aantal leerlingen 1 klas (of 30 lln ivm camera’s, aantal 15, lln werken in groepjes)

Er kunnen meerdere klassen op 1 dag gepland worden - je krijgt dan korting op elke 2de les.

Over de prijs

Maatwerk: we denken graag met je mee om deze lessen aan te laten sluiten op jouw wensen en mogelijkheden.

Bij elke aanvraag maken we een offerte op maat voor je, ook afhankelijk van je keuze voor de erfgoedinstelling.

Kosten basislessen (1 op school, 1 op locatie):

vanaf 2 lessen in 1 dagdeel €377,50 + locatiebijdrage

Optioneel - inclusief tentoonstelling en educatieve game €675,-

Kijk om je heen is een samenwerking tussen fotograaf Marisa Beretta en erfgoedinstellingen Haarlemmermeer het Stoomgemaal in Halfweg, het Transportmuseum in Nieuw Vennep, CRASH - Luchtoorlog- en verzetsmuseum '40-'45, Haarlemmermeermuseum De Cruquius, Kunstfort Vijfhuizen en het Fort van Hoofddorp.