Kijk op het Fort - Educatieve games

Fort van Hoofddorp, Erfgoed Haarlemmermeer

Stellingtafel

Ervaar de inundatie met dit kunstwerk

Kijk op het Fort van Hoofddorp, speel educatieve games: kies er eentje of speel ze alle twee, kijk de Zandtekenfilm 'Water als Wapen' over de inundatie en ervaar zelf hoe je het land onder water kunt zetten aan de Stellingtafel (kunstwerk op het fort-eiland). Inclusief rondleiding door de gangen en nissen van het fortgebouw.

Als onderdeel van het #fortkwartet Doen&Spelen en Proeven kun je deze twee educatieve games spelen in, om en op het Fort van Hoofddorp. Kijk voor nog meer informatie op Kijk op het Fort

VERDEDIG & VAL AAN

Verdedig je vlag en val aan bij het andere team!

Doel van dit spel is om zo snel mogelijk de vlag van de tegenpartij te vinden. Ondertussen leer je het forteiland en de, deels ondergrondse, gangen en de nissen van het fort beter kennen.

Spelers krijgen een kaartje met daarop een rang, daarmee kun je een andere speler buiten spel zetten. Wie als eerste de vlag van de tegenpartij heeft gevonden heeft het spel gewonnen!

Duur: 60 minuten

Minimaal aantal deelnemers: 8 (2 teams van 4)

Maximaal aantal deelnemers: 24 (2 teams van 12)

Leeftijd: twee versies: tot 10 jaar en vanaf 10 jaar

Het spel is beschikbaar voor groep 5/6 en groep 7/8 en is ook geschikt voor VO en speciaal onderwijs

Kosten: 175,- voor 1 of 2 x spelen

EXPEDITIE FORT ISLAND

Het spectaculaire Fort van Hoofddorp is het decor van Expeditie Fort Island! Speel dit super stoere spel en laat zien met welke tactiek en vaardigheden jij de tegenstander te slim af kunt zijn. Proeven met water en vuur en een estafette onderdeel - waarbij je in anderhalf uur het fort spelenderwijs ontdekt en beter leert kennen. Én bak jij als snelste je eigen broodje met meel van de naastgelegen Molen? Dan krijgt proeven een extra betekenis.

Duur: 90 minuten

Minimaal aantal deelnemers: 10 (5 teams van 2)

Maximaal aantal deelnemers: 30 (5 teams van 6)

Alle leeftijden - elk leerjaar speelt het spel op het eigen niveau, verfijn je tactiek, leer omgaan met competitie!

Kosten: 175,00,- voor 1 of 2 x spelen (zonder spelleider, begeleiding door eigen leerkracht)

Kosten: 450,- per spel (met spelleider, dit wordt geadviseerd)

Vraag naar de mogelijkheid en prijsopgaaf om het spel te boeken met meerdere klassen tegelijk inclusief begeleiding.

TiS 'n tip: ook heel leuk als teambuilding voor docenten!

Overige informatie en voorwaarden

Een spel op het fort bestaat uit een leskist met materiaal en toelichting en kan door de leerkracht zelf worden begeleid.

Het is altijd mogelijk de game uit te breiden met een rondleiding door een gids of de troubadour (inclusief zangclinic).

De leskist blijft eigendom van het Fort van Hoofddorp.

Verdiepende en aanvullende lessen over het opgroeien in de Haarlemmermeer, ter voorbereiding op de game of ter verdieping na afloop, zijn middels een lesbrief beschikbaar voor op school.

Bij een educatieve game ontvang je ook het levend fortkwartet!