De Parade voor de Aarde - erfgoed als inspiratie

alle leeftijden, i.c.m. rondleiding erfgoed

De Parade voor de Aarde

Onze planeet heeft het flink te verduren en kan een beetje hulp goed gebruiken. De strenge doch charmante generaal Zonnebloem leidt kadetten op die samen met soldaat Nado over de tuinen van het fort zullen paraderen. Iedere kadet krijgt een zonnebloem 707 als geweer en zonnebloempitten mee naar huis met de missie deze in de grond te schieten. Leven geven, niet nemen is het devies. Zo helpen we de aarde overleven. Spelenderwijs het erfgoed ontdekken, een zaadje planten om na te denken over jouw eigen footprint - dat wat je achterlaat kan groeien tot iets blijvend moois....

Na de Parade volgt een ontdekkingsmissie achter 'vijandelijke linies'. De verse kadetten worden op het hart gedrukt op te passen voor "SMOG, KLIMAATVERANDERING, PLASTIC WASTE en BODEMVERONTREINIGING". Daarom krijgen ze wat toereikende commando's mee van de generaal.

Deze interactieve en theatrale workshop is voor jong en oud. Deelnemers krijgen een zonnebloem als geweer, een stoomcursus over dit prachtige wapen en na de parade munitie mee naar huis. Én een missie: de zonnebloempitkogels moeten de grond in geschoten worden

De maker van deze activatie is belevings designer en performance kunstenaar Coen Aerts. Hij speelt de rol van Generaal Zonnebloem. Zijn partner Nadia Innocentia speelt de rol van soldaat Nado.

Speelduur activatie: 30-45 min.

Speelduur: 30-45 minuten, inclusief rondleiding 75-90 minuten

Opbouwtijd/afbouwtijd: nvt

Speelvlak: je komt met je leerlingen op locatie

Leerlingenaantal: 1 klas per keer, meerdere klassen in overleg (wisselprogramma)

Voorwaarden: -

Geschikt voor alle leerjaren!

Prijs per 2 klassen: € 750,00*

Minimaal 2 klassen per dag, maximaal 8.

De Parade voor de Aarde werkt aan lesmateriaal, zodra beschikbaar is ontvang je dit bij je boeking.

TiS 'n TIP: De Parade voor de Aarde kan ook op de samenwerkende erfgoedinstellingen (#) worden ingepland, al naar gelang beschikbaarheid. Vraag bij je boeking naar de mogelijkheden.

(#) erfgoedinstellingen: Het Stoomgemaal in Halfweg, Kunstfort Vijfhuizen, CRASH (Fort Aalsmeer), of Cruquius Museum.

*onder voorbehoud van subsidie