Online lesmateriaal met theaterregistratie Oorlogsgeheimen, + gastles(sen)

Bekijk de theaterregistratie en doe diverse verdiepingsopdrachten - groep 7/8 en klas 1/2

Met verschillende werkvormen en een reeks aan leerdoelen, raak je met je leerlingen het thema 'vrijheid' aan. Waarbij de voorstelling Oorlogsgeheimen als rode draad fungeert.

Sinds 2012 heeft de voorstelling ruim 500 keer gespeeld in het basis- en het voortgezet onderwijs en in de theaters van Nederland.

In 2019 werd een start gemaakt met de viering en herdenking van 75 jaar vrijheid.

Het lesmateriaal is ontwikkeld speciaal voor die tournee.

Met de registratie en de lessen kun je vrijheid bespreekbaar maken - vraag ook naar de mogelijkheden voor het boeken van een gastles over de Engelandvaarders

In het lesmateriaal:

De link naar de theater registratie

Opdrachten met verdiepingstips en het eenvoudig terugkijken van scènes uit de theaterregistratie.

kijk de scene 'herinnering'

Verwijzingen - onder meer naar de documentaire  ' De Engelandvaarders

Duur theaterregistratie: 60 minuten
Leerlingenaantal: onbeperkt

Voorwaarden: de film kan via het digibord worden bekeken (youtube of vimeo), of de link kan tijdens thuisonderwijs gedeeld worden met de leerlingen zodat zij thuis de film kunnen zien.

Prijslijst

Theaterregistratie inclusief lesmateriaal met verdiepingsopdrachten € 350,00 exclusief 9%btw

Optioneel: gastles 'De Engelandvaarder'

1 klas €250,00 vrij van btw

2 klassen € 345,00 vrij van btw

tot 150 lln: €500,- vrij van btw

Het lesmateriaal is ook te vinden in het cultuurkaartdossier als je betaalt met de CJP Cultuurkaart.

Alle prijzen zijn inclusief reiskosten (binnen Nederland), lesmateriaal en auteursrechten. Eventuele hotelovernachtingen zijn niet bij de prijs inbegrepen.