OperaFilm 15+

Klik

en bekijk de trailer!

15+ THE OTHER Opera-film over onverdraagzaamheid

Wake up! Wat is waar en wat is fake?

The Other heeft een eenvoudige boodschap voor het publiek: wakker worden!

Stop met slapend door het leven te gaan. Accepteer niet langer alles wat je hoort van je vrienden, je familie, je buren, je leraren. Geloof niet alles wat je op je schermpje ziet. De wereld is geen eenvoudige plek met eenvoudige antwoorden, verdeeld in Good Guys en Bad Guys. Slechte mensen doen soms goede dingen, en al te vaak zijn goede mensen in staat tot vreselijk gedrag.

In de Operafilm The Other, komt muziek, beeld (kunstgeschiedenis) en thematiek samen.

Er komt geen enkele bevolkingsgroep voor als een model van beschaafd gedrag. Niemand is uitverkoren, niemand heeft gelijk, niemand is menselijker dan een ander. Identiteit is slechts een schaduw, een vervormd beeld dat op de muren van onze angsten wordt geprojecteerd.

Door met je leerlingen naar The Other te kijken, en er over in gesprek te gaan, of zelfs in debat, wordt je uit gedaagd om onderscheid te maken tussen de Waarheid en het Fake News.

Je ontvangt de link om de film in de klas te bekijken, omlijst door een lesbrief met handvatten voor de docent om met de leerlingen in gesprek te gaan.

Vraag ons ook naar de mogelijkheden om een debatleider uit te nodigen en de film mee te kijken en direct na te bespreken of verdiep met een interactieve workshop, waarbij de leerlingen zelf ervaren hoe tolerant ze zijn. Wake up!

Duur film:
63 minuten (inclusief nagesprek 2 lesuren)
Leerlingenaantal: onbeperkt
Ondertiteling: Nederlandse en Engels
Voorwaarden: de film kan via het digibord worden bekeken (youtube of vimeo), of de link kan tijdens thuisonderwijs gedeeld worden met de leerlingen zodat zij thuis de film kunnen zien.

Prijslijst:

Film inclusief lesmateriaal met verdiepingsopdrachten € 350,00 exclusief 9%btw

Nagesprek met debatleider (1 lesuur)

1 klas € 290,00 vrij van btw

2 klassen€ 345,00 vrij van btw

Alle prijzen zijn inclusief reiskosten (binnen Nederland), lesmateriaal en auteursrechten. Eventuele hotelovernachtingen zijn niet bij de prijs inbegrepen.