Improvisatietheater met daadwerkelijke impact

complete leerlijn inclusief workshops

I EM POWER - improvisatietheater met daadwerkelijke impact: waar jij voor staat en gaat!

Ruim 10.000 leerlingen zagen I EM POWER in 2023 en lieten zich horen, ze spraken zich uit en hadden authentieke ideeën:

Een leerling van het Calvijn College Rotterdam: "Wat ik zou doen om de wereld een beetje mooier te maken...? Hmmm. Er is zoveel, teveel te doen..... Ik denk: Je kunt zelf niet alles, maar we kunnen wel allemaal zelf íets.... ik denk dat het daar begint!"

Met I EM POWER haal je energiek en inspirerend improvisatietheater de school in, dat direct boeit en waar de vo-leerling en de Mbo-student absoluut van 'aan' gaat. De voorstelling, waar ook humor een groot aandeel heeft, laat jongeren meedenken en zich uitspreken over wat er leeft bij hen!

Wat is jouw impact op de wereld om jou heen?

klik HIER voor verdiepend leesmateriaal ter inspiratie :-)  en lees HIER dé tips wat jij kunt met jouw energie!

OVER de voorstelling I EM POWER

I EM POWER is een inspirerende en motiverende theatervoorstelling op basis van improvisatie technieken. Het laat leerlingen kennismaken met kansen en mogelijkheden in hun leefomgeving om een verschil te maken op het gebied van duurzaamheid en klimaat. De voorstelling stimuleert jongeren om na te denken en zich uit te spreken over actuele onderwerpen en de brug te slaan tussen verschillende perspectieven. Wat kun jij doen om anderen te helpen en wat zie jij gebeuren in jouw omgeving? Na afloop neem je minstens één verandering mee naar huis om toe te passen in je eigen leven.

Cultuur geeft energie, het zet in beweging én verbindt. Ron van der Sluis, directeur Energiemissie: "laat de energie van de jeugd vrijkomen en stromen."

TIP Boek I EM POWER als complete leerlijn van je projectweek!

Met I EM POWER kom je in beweging en kan je anderen inspireren. Door je uit te spreken en stelling te nemen, creëer je een startpunt voor positieve verandering. Het programma sluit aan op onderwijsdoelen en thema's zoals duurzaamheid, identiteit en tolerantie.

-> waar jij voor staat en gaat!

Het grote plaatje stond ver bij mij vandaan: Ik vergat om te beseffen wie ik daarin was.

Het ontbrekende puzzelstukje om het verhaal compleet te maken.

Nu weet ik hoe ik daarin pas. (uit: I EM POWER)

Leidsch Dagblad: I EM POWER zet jongeren in beweging

08-02-2023 Ed Olivier

Bekijk artikel

Duur: 50 minuten

Leerlingenaantal: 200 leerlingen (of anders in overleg)

Opbouwtijd/afbouwtijd: 60 minuten/30 minuten

Speelvlak: 4 x 8 meter

Techniek: De voorstelling neemt eigen geluidsversterking mee, en kan overal spelen waar de acteurs goed zichtbaar zijn. Voor het theater of scholen met theaterlicht is er een lichtplan en technische lijst.

Locatie en inrichting: De voorstelling kan worden gespeeld in uw aula, gymzaal of theater. Afgesloten ruimte met de stoelen in theateropstelling met middenpad is optimaal.

Voorwaarden: Wij gaan ervan uit dat er een theateropstelling is (verhoogd podium dan wel een tribune opstelling van de stoelen). Indien dit niet mogelijk is, wordt het maximaal aantal leerlingen dat de voorstelling kan gaan zien minder dan bovenstaande indicatie.

Aantal acteurs / muzikanten: 4 totaal

Prijslijst:

1 voorstelling exclusief btw. € 2390,-

2 voorstellingen exclusief btw. € 2450,-

3 voorstellingen exclusief btw. € 2950,-

Alle prijzen zijn inclusief reiskosten (binnen Nederland), lesmateriaal en auteursrechten. Eventuele hotelovernachtingen zijn niet bij de prijs inbegrepen.

TIP - deze voorstelling kun je ook inzetten als ouderavond - vraag ons bij je boeking naar de mogelijkheden

RECENSIES

Rob de Kleijn, rector Fioretti College Lisse: “Er zijn veel zorgen om leerlingen die ‘uit conditie’ zijn, of lastig hun draai kunnen vinden op school. De cohesie in de groep ontbreekt vaak en de focus is veelal naar binnen gericht. Met I EM POWER krijgen leerlingen energie om in verbinding verantwoordelijkheid te nemen voor de wereld en elkaar.”

Jennet Sintenie (CJP) over I EM POWER: "Energiek en inspirerend improvisatietheater dat direct boeit en waar niet alleen de vo-leerling maar ook de Mbo-student absoluut van 'aan' gaat".

Rianne van Heun van het KajMunkCollege: "Met I EM POWER worden er op verschillende vlakken onderwerpen bespreekbaar en beeldend gemaakt voor leerlingen. Veel herkenningspunten voor leerlingen met humor gebracht. Met I EM POWER kan de mentor ook aan de slag in het mentoruur".

I EM POWER is een productie van Stichting OTO/ Theater in School, i.s.m. The Big Mo, geïnitieerd en in opdracht gegeven door Energiemissie.

WERELDTIP - Verlaag de energiekosten van je schoolgebouw!

Neem contact op met Energiemissie en investeer je besparing in méér cultuur voor jouw leerlingen!

Leerlijn I EM POWER

{

UNWIRE & INSPIRE - motivatie act op basis van muziek

jij kunt alles, je hoeft het alleen maar te dromen