themavoorstelling over social media

Interactief!

Groep 7 en 8

Theater in School ontwikkelde samen met The Big Mo de klassenvoorstelling MeMedia.

In schooljaar '23/'24 is enkel de Theatreshow #Social Media in te plannen - we adviseren je dit te doen voor 2 tot 4 klassen tegelijk.

De thematiek is gelijk aan de klassenvoorstelling, de vorm is net anders. We spelen in de gymzaal of de hal van de school. Hoe gedraag jij je online, waar zitten de kansen en hoe kun je het veilig houden voor jezelf en anderen.

Meer lezen over MeMedia - optie nemen voor 2024?

Meer lezen >

MeMedia is een interactieve klassenvoorstelling speciaal ontwikkeld voor de groepen 7-8 PO en de onderbouw VO.

Hoe ga je veilig om met internet en social media, waar schuilen de gevaren en waar zitten de kansen? Het is onderdeel van het leven van elke leerling, ze staan er mee op en gaan ermee naar bed. Instagram, Snapchat en WhatsApp, hoe vind je daar je weg in? Wat is echt en wat niet? Wat is er leuk aan en hoe ga je om met de gevaren? Pesten, vriendschap, je privacy, hoe gedraag jij je online en waar liggen jouw eigen persoonlijke grenzen eigenlijk?

In de intieme setting van de eigen klas of mentorwerkgroep wordt de leerlingen zelf gevraagd om samen met de acteurs de scènes te spelen. Soms wordt een scène na bespreking herhaald en opnieuw en anders uitgespeeld. Daarnaast zorgt de inzet van muziek voor inspirerende intermezzo's.
Op deze manier voelen en ervaren leerlingen aan den lijve wat het effect van social media kan zijn. Het eigen gedrag en dat van de medeleerling staan centraal in deze voorstelling.

MeMedia staat voor Media & Me of nog beter: Media IS Me, en hiermee onderscheidt deze voorstelling zich – het gaat om wat het met jou doet, en welke invloed je zelf hebt. Begrip en inzicht in het eigen gedrag en dat van elkaar. Zonder te oordelen. Want álle leerlingen ondervinden aan den lijve wat social media kan doen met henzelf en de ander. Dit doen we door het nagesprek in het spel te integreren via spelopdrachten van een échte regisseur en met terugspeeltheater.

Als docent ken je wellicht het televisieprogramma 'De Vloer Op-junior', dan heb je  een goed idee van de sfeer en kwaliteit die je bij deze voorstelling kunt verwachten. Uniek aan het MeMedia concept is de ruimte die leerlingen krijgen om direct mee te denken, te beslissen en te spelen in de voorstelling. De combinatie van voorbereidde spelopdrachten, een scherpe regisseur, improvisatie en deelname van de leerlingen, muziek, korte gesprekken en terugspeeltheater zorgt voor een goed gefundeerd en afwisselend programma, dat uitnodigt tot reflectie en gesprekken met elkaar.

Theater in School werkt voor deze productie samen met de acteurs en gespreksleiders van theatergroep The Big Mo. The Big Mo is inmiddels ruim 15 jaar actief op het gebied van interactieve theatereducatie. De kennis en ervaring van hun artistiek leider Martijn Loerakker staan garant voor de hoge kwaliteit die je van ons mag verwachten. In het kader van de thematiek en de vorm die Theater in School met MeMedia aanbiedt is The Big Mo daarom de aangewezen partner in de klassenvoorstelling MeMedia.

Details en prijzen MeMedia (opties in te plannen vanaf 2024)

Speelduur: 75 min. Interactieve voorstelling meespeeltheater

Leerlingenaantal: 2 klassen per voorstelling

Opbouwtijd/Afbouwtijd: 60 min. / 15 min.

Speelvlak: Klaslokaal

Voorwaarden: De voorstelling speelt bij voorkeur in een klaslokaal – de stoelen dienen zo opgesteld te staan dat alle leerlingen goed zicht hebben op het speelvlak. De eerste rij leerlingen zit op stoelen, de tweede rij op tafels er achter.

Prijslijst

1 voorstelling     € 950,00

2 voorstellingen € 1450,00

3 voorstellingen € 1780,00

Alle prijzen zijn inclusief reiskosten (binnen Nederland), lesmateriaal en auteursrechten. Eventuele hotelovernachtingen zijn niet bij de prijs inbegrepen.

Details en prijzen #socialmedia

Speelduur:60-75 minuten (in overleg)

Speelvlak: 6m breed, 4m diep, 3m hoog

Leerlingenaantal: Max. 120 leerlingen

Ouderavond op thema: Max 200 ouders

Opbouwtijd/afbouwtijd: 45 min. / 30 min.

Voorwaarden: Wij gaan ervan uit dat er een theateropstelling is (verhoogd podium dan wel een tribune opstelling van de stoelen). Indien dit niet mogelijk is, wordt het maximaal aantal kinderen dat de voorstelling kan gaan zien minder dan bovenstaande indicatie.

Bijzonderheden: Alle voorstellingen,  klassenvoorstellingen, grote voorstellingen en een ouderavond, kunnen in combinatie met elkaar op dezelfde dag ingepland worden.

Prijslijst Themavoorstelling #socialmedia:

1 voorstelling  € 1780,00

2 voorstellingen € 2110,00

3 voorstellingen € 2450,00

4 voorstellingen in overleg, prijs op aanvraag

Ouderavond  € 2950,00 (in combinatie met een voorstelling overdag ontvang je korting op de ouderavond)

Alle prijzen zijn inclusief reiskosten (binnen Nederland), lesmateriaal en auteursrechten en exclusief 9% btw. Eventuele hotelovernachtingen zijn niet bij de prijs inbegrepen.

Interactieve Ouderavond Online

The Big Mo