Leerlijn I EM POWER – voorbij het lesuur, voorstellingen, workshops, gastlessen

De impact van een voorstelling bij jou op school kun je vergroten of bestendigen met aanvullende programma’s (film, debat, voorstelling) en/of verdiepende workshops.  Theater in School biedt een leerlijn die binnen een project week past, maar waar je ook een schooljaar de tijd voor kunt nemen.

Je kunt de voorstelling, workshop(s) en/of het debat over meerdere leerjaren inplannen of het aanbod modulair inzetten. Het lesmateriaal (inclusief beeldende opdracht) De om de leerlingen zelfstandig mee te laten werken sluit aan op elk onderdeel van de leerlijn I EM POWER.

De voorstellingen die op thematiek aansluiten bij I EM POWER kun je vinden door op de homepage te filteren op de leerlijn.

I EM POWER – waar jij voor staat en gaat: van ik naar jij naar de wereld (wij).

We zoomen uit en we zoomen in. Het gaat om jouw eigen rol in het grote geheel! Elke school ontvangt ons lesmateriaal bij een boeking.

De podcast ‘De Stellingtafel’ kun je ter inspiratie bij ons opvragen. Vraag bij een boeking naar de complete leerlijn, we denken graag mee hoe we dit bij jou op school kunnen inplannen.

Keurmerk lesmateriaal

Wist je dat veel van onze voorstellingen eigen lesmateriaal hebben, met inleidende, kijk-, of verdiepende opdrachten?

Het lesmateriaal krijgt het keurmerk zodra de opdrachten aansluiten bij één of meerdere kerndoelen, in een online lesomgeving kan worden geplaatst én – heel belangrijk – getoetst en goed bevonden is door een team van docenten.

Stichting OTO ontwikkelde dit keurmerk, directeur Femme Hammer (drs. pedagogiek & onderwijskunde):

"Het keurmerk betekent dat wij, vanuit Stichting OTO | Theater in School, de aansluiting met de kerndoelen maken (voorwaarde 1) en de werkbaarheid van het lesmateriaal toetsen in het onderwijsveld.

Wij laten ons werk bekritiseren door een team van docenten en die feedback verwerken in het materiaal (voorwaarde 2), maakt dat het materiaal aansluit bij de wensen van de gebruiker. En bovendien, wij geloven dat je producten beter worden wanneer je openstaat voor kritiek. En passen het materiaal daarom ook aan na deze stap.

In het voortgezet onderwijs is er nog een 3de belangrijke voorwaarde om het keurmerk te krijgen: het materiaal moet geschikt zijn of gemaakt worden, om in het digitale cultuurkaartdossier te kunnen worden opgenomen. Daarmee zijn de lessen ook toepasbaar in een online omgeving, en herformuleren we de handvatten voor docenten soms naar opdrachten rechtstreeks aan de leerling."

Wil jij ook in de docentenredactie en een aantal keer per jaar een zinvolle bijdrage leveren aan het lesmateriaal bij de voorstellingen van Theater in School | Stichting OTO?

Wil jij een kritische blik laten werpen op het lesmateriaal van jouw voorstelling en het keurmerk toevoegen? Dat kan, laat het ons weten. Mail naar femme@theaterinschool.nl

#zinvolwerk

Klik hieronder voor de voorstelling, workshops en gastlessen die onderdeel zijn van I EM POWER

Educatiepakket met Gastles&Film