Welkom in de brugklas

perfecte start voor elke 1ste jaars!

Dé voorstelling voor elke (bijna)brugklasser

The Big Mo

Welkom in de Brugklas

Een gastvrije voorstelling over alles wat je als brugklasser wil weten van je nieuwe school. Hoe zijn de nieuwe regels, passen je leerlingen zich aan, vinden ze de weg in het gebouw....?

Van Brugklas naar Superklas.
De overgang van groep 8 naar het voortgezet onderwijs is een grote verandering in het leven van een leerling. Een andere school, met andere leerlingen, andere regels en een andere lescultuur. Meestal ken je maar een paar kinderen, en soms helemaal niemand. Belangrijke vragen als: Wat doe ik aan op de eerste schooldag? Waar is het goede lokaal en hoe maak je nieuwe vrienden? Daarover gaat deze interactieve voorstelling.

Interactief Theater als verbindende factor.
Speciaal voor de brugklassen ontwikkelde The Big Mo voorstellingen die zijn gericht op
- Het verbinden van de hele brugklas.
- Het ontladen van de spanning met humor.
- Het bewust maken van groepsprocessen.
- Het geven van sociale handvaten (vriendjes maken, jezelf zijn, omgaan met groepsdruk).

En dat allemaal op een speelse en zeer gastvrije manier. In de scènes spelen onderwerpen als het lesrooster, verdwalen, vrienden maken en het eerste schoolfeestje een rol.
Er mag veel gelachen worden, maar ondertussen leren de leerlingen elkaar en de school een stuk beter kennen. Welkom in de Brugklas” draagt daarmee bij aan het klimaat van de school.

Ook te boeken vlak voor de zomervakantie
Stelt u zich eens voor: Al die aankomende Brugpiepers nog voor de zomer bij u op school zodat ze zich niet de hele lange zomer druk hoeven te maken over het grote onbekende, maar met plezier uitkijken naar een leuke tijd op uw school!

Tip:
Welkom in de Brugklas is ook te boeken in de vorm van een workshop-show per klas in het klaslokaal. Een combinatie workshop en voorstelling ineen, voor scholen waarbij het groepsproces extra aandacht kan gebruiken.
Informeer naar de prijzen en mogelijkheden, en boek een serie voor al uw brugklassen.

Afgelopen dinsdag hebben we twee theatervoorstellingen van de Big Mo gehad, voor heel klas 1 en heel klas 2. Het was een daverend succes. Er werd gelachen, actief meegedaan (het was in theatersportvorm) en er was herkenning van de situatie hoe het is om weer naar school te gaan. Ik ben erg blij dat we de Big Mo hebben uitgenodigd. Ik heb tot nu toe alleen maar positieve reacties gehoord.

Nan Kassies - afdelingsleider brugklas Huygens Lyceum

Duur:
45 tot 75 minuten (in overleg)
Leerlingenaantal: 200 leerlingen (of anders in overleg)
Opbouwtijd/afbouwtijd: 60 minuten/30 minuten
Speelvlak: 4 x 5 meter
Techniek: De voorstelling neemt eigen geluidsversterking mee, en kan overal spelen waar de acteurs goed zichtbaar zijn. Voor het theater of scholen met theaterlicht is er een lichtplan en technische lijst.
Locatie en inrichting: De voorstelling kan worden gespeeld in uw aula, gymzaal of theater. Afgesloten ruimte met de stoelen in theateropstelling met middenpad is optimaal.
Voorwaarden: Wij gaan ervan uit dat er een theateropstelling is (verhoogd podium dan wel een tribune opstelling van de stoelen) met middenpad. Indien dit niet mogelijk is, wordt het maximaal aantal kinderen dat de voorstelling kan gaan zien minder dan bovenstaande indicatie.
Aantal acteurs / muzikanten: 3 totaal

Prijslijst*:

1 voorstelling exclusief btw.      € 1780,00

2 voorstellingen exclusief btw.  € 2110,00

3 voorstellingen exclusief btw.  € 2450,00

4 voorstellingen in overleg, prijs op aanvraag

Alle prijzen zijn inclusief reiskosten (binnen Nederland), lesmateriaal en auteursrechten, exclusief 9% btw. Eventuele hotelovernachtingen zijn niet bij de prijs inbegrepen.

*nieuwe prijzen per 01/01/2023

Maak in de volgende jaren kennis met de thema-voorstellingen van The Big Mo