To Sleep Perchance to Dream

Introductie op Shakespeare - met quotes uit o.a. Romeo & Juliet & A Midsummer Night's Dream

To Sleep, Perchance to Dream

Deze speelse klucht van 45 minuten is een laagdrempelige manier om Shakespeare’s werk te leren kennen. We maken gebruik van korte stukjes van vijf bekende werken:nRomeo & Juliet; The Tempest; Macbeth; Twelfth Night and A Midsummer Night's Dream.

William Shakespeare kampt met ‘writer's block’. Hij heeft totaal geen inspiratie. Als zijn vrouw erachter komt dat hij almaar met die onzinnige ‘kunst’ van hem bezig is geweest en vergeten is de vuilnis buiten te zetten, verbant ze hem naar de schuur, alwaar hij diep in slaap valt. In zijn droom belandt Will in een reeks absurde situaties met een aantal bekende personages: zo probeert een 13-jarig meisje met de naam Juliet hem te verleiden, zien twee dronken zeemannen hem aan voor een monster en komt hij in de problemen met een verwarde Schot met een mes.

Workshop (45 min)

Deze voorstelling werkt het best in combinatie met een korte workshop vooraf. De leerlingen maken vast kennis met de verhaallijnen van de 5 stukken, en werken met stukjes Shakespeare tekst die later terugkomen in de voorstelling.

Op deze manier snappen ze de grappen in het stuk en wordt Shakespeare iets toegankelijks en leuks.

Voorbereiding voor in de les

Mocht u de workshops bestellen dan kunt u ervoor kiezen om vooraf in de les vast te kijken naar de stukken, met behulp van filmpjes en een aantal opdrachten.

Dit is gratis en niet verplicht, maar geeft de leerlingen nog meer kans om zich in de verhaallijnen te verdiepen.

Leerlingenaantal:
maximaal 500 leerlingen
Bijzonderheden: Engelstalige toneelvoorstelling, 11 t/m 14 jaar

Prijslijst:

1 voorstelling €1350
2 voorstellingen €1600

Alle prijzen zijn exclusief 9% BTW en inclusief reiskosten (binnen Nederland), lesmateriaal en auteursrechten. Eventuele hotelovernachtingen zijn niet bij de prijs inbegrepen.

Andere voorstellingen in deze categorie