Femme Hammer femme@theaterinschool.nl

Nathalie Nijhuis info@theaterinschool.nl

Events | 023-5316222

Theater in school is het impresariaat van Stichting OTO

Stichting OTO | Theater in School geeft scholen en educatieve instellingen advies over theatervoorstellingen die spelen in school en in theaters/ schouwburgen en biedt deze ook aan. Daarnaast geeft OTO uitvoering aan productiemanagement en voert actief promotie voor theater als educatief medium.

Cultuur geeft energie, het zet in beweging én verbindt: het brengt samenhang in de groep, laat je om je heen kijken en leren van de context waarin je opgroeit. Met onze educatieve theatervoorstellingen, films, debatlessen, workshops en kennismateriaal, brengen we lucht en plezier de school in én zetten we leerlingen  in beweging om weer contact met elkaar te maken. Waarbij ook thema’s kunnen worden aangeraakt die anders onbesproken blijven.

Theater in School werkt op maat, luistert naar je en denkt mee over hoe je onze voorstellingen kunt inzetten om de doelstellingen met jouw leerlingen te halen. We kijken ook graag mee voor programma's op maat voor meerdere jaren. Hoe je je cultuurbudget efficiënt kunt inzetten om zoveel mogelijk leerlingen een podium te geven. Zodat ook zij gehoord en gekend worden in waar zij voor staan en gaan.

Stichting OTO heeft drie afdelingen:

1. Theater in School (landelijk)

Theater in School (TIS) is een impresariaat voor schoolvoorstellingen voor kinderen/ leerlingen in de leeftijd van 4-18 jaar (Primair- Voortgezet- en Middelbaar Beroepsonderwijs).

Het impresariaat vertegenwoordigt professionele gezelschappen uit alle theaterdisciplines, die educatie bewust onderdeel maken van hun voorstellingen.

Van klaslokaal tot speelzaal, van aula, gymzaal tot theaterzaal. In slechts 4 stappen kan een school, een cultuurpunt (intermediair) of theater een voorstelling boeken. Veel voorstellingen hebben eigen lesmateriaal of er is verdieping mogelijk middels aanvullende workshops.

2. Fort van Hoofddorp (lokaal)

In het openluchttheater van het fort kunnen de voorstellingen van Theater in School worden ingepland. Bij slecht weer komt de voorstelling naar school. Het fort kan dan op een ander moment alsnog worden bezocht voor een rondleiding of educatieve game.  Ervaar, beleef en kijk zelf, middels het educatieve belevingsconcept 'Kijk op het fort', bestaande uit een podcast en educatieve activiteiten die je als gezin, schoolklas of bedrijf kunt beluisteren, bekijken en doen.

3. Maatwerk

In opdracht maken en ontwikkelen wij kennismateriaal bij educatieve voorstellingen. We verzorgen promotie en productie en we gaan uit van het olievlek-principe: onze visie is dat je lokaal iets kunt ontwikkelen met de jeugd en dat vervolgens landelijk kunt uitrollen/ inzetten. Klein beginnen grootse impact!

Onze missie is dat theater en cultuur je in beweging zet, juist door er bij stil te staan én te kijken, ook naar de omgeving waar je opgroeit…, dan kom je vérder. Ons logo duidt de ogen waarmee je kijkt.

Door cultuur te laten binnenkomen bij de jeugd, worden het prettiger mensen, omdat het ze gezonder maakt.

STICHTING MET ANBI STATUS: WORD DONATEUR!

Stichting OTO | Theater in School is door de belastingdienst aangemerkt als ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling).

Hierbij de link naar de gegevens van onze ANBI stichting

Dit betekent dat jouw gift aan deze stichting vrij is van schenkingsrecht en dat je jouw gift kunt aftrekken van de belasting als je voldoet aan de door de belastingdienst gestelde voorwaarden.

Vanaf 2020 is jouw gift een periodieke gift als je via een schriftelijke overeenkomst met de instelling of vereniging, waaraan je de gift doet laat vastleggen, dat je tenminste vijf jaar achter elkaar een even hoog bedrag overmaakt aan die instelling of vereniging. Daarvoor kunt je bijgevoegd document gebruiken: Periodieke gift. Dit document vind je ook op de website van de belastingdienst. Ons bezoekadres is: Hendrik Figeeweg 3G-02, 2031 BJ Haarlem. Op de website van de belastingdienst (belastingdienst.nl/giften) kun je lezen wat de ANBI status voor jou en voor ons kan betekenen.

Voor verdere informatie kun je contact opnemen met de directeur onze Stichting via femme@stichtingoto.nl.

Krijg inzage in de meest recente jaarcijfers van onze stichting.

Stichting OTO onderschrijft de Governance Code Cultuur, de Fair Practice Code en de Code Diversiteit & Inclusie en past deze toe. Hoe wij dit doen kan worden opgevraagd bij directie of bestuur van Stichting OTO.

Theater in School is Cultuurkaartacceptant. Ons lesmateriaal is ook te vinden in het cultuurkaart-dossier