Workshop Zandtekenen - Gouden Tips&Trics

incuslief bij een voorstelling

De Zandtekenaar

Maak kennis met de magie van zandtekenen.

Aansluitend op één van de voorstellingen met de Zandtekenaar. De Zandtekenaar neemt zandbakjes mee speciaal gemaakt voor kinderen. Leuk om het zandtekenen zelf te leren!

Leeftijd:
voor alle leeftijden PO
Duur: 20 minuten per les
Leerlingaantal: maximaal 30

Alle leeftijden
Magische zandverhalen!
Welkom in de fascinerende wereld van de Zandtekenaar. Zij strooit, veegt en schuift met hand en zand op een imposante lichtbak. Zo creëert zij levensechte zandschilderijen en verhalen. De Zandtekenaar tekent de volgende verhalen: 1001 Nacht (6 minuten en leuk voor de bovenbouw), Assepoester, Erik of het klein insectenboek, het kerst-en paasverhaal. Vraag voor een van deze varianten naar de mogelijkheden.

Voorbeeld Assepoester:

De Zandtekenaar brengt het sprookje Assepoester tot leven met prachtige tekeningen in het zand. Beeldend muziektheater voor alle groepen. Betoverend en herkenbaar.

Zandtekening

Er was eens...
Een prachtig meisje dat Assepoester heette...Zij woonde bij haar gemene stiefmoeder en stiefzusjes waar Assepoester de hele dag moest schoonmaken. Op een dag organiseert het Koningshuis een bal waar alle meisjes uit het hele land voor zijn uitgenodigd. Daar wil Assepoester ook wel graag naartoe.

Lesmateriaal:

De voorstelling is inclusief workshop. Samen met de Zandtekenaar gaan de kinderen aan de slag in kleine zandtekentafels.

Wat is zandtekenen?
Het zandtekenen is een techniek waarbij op een verlichte glasplaat met zand wordt getekend. Door middel van projectie is deze bijzondere kunstvorm live te zien. Het optreden wordt omlijst met muziek.