Interactieve Klassenvoorstelling

Onderbouw VO

Theater in School presenteert met trots MeMedia

Een coproductie van Theater in School en The Big Mo - door Acting 4 All

MeMedia is een interactieve klassenvoorstelling speciaal ontwikkeld voor de groepen 7-8 PO en de onderbouw VO.

Hoe ga je veilig om met internet en social media, waar schuilen de gevaren en waar zitten de kansen? Het is onderdeel van het leven van elke leerling, ze staan er mee op en gaan ermee naar bed. Instagram, Snapchat en WhatsApp, hoe vind je daar je weg in? Wat is echt en wat niet? Wat is er leuk aan en hoe ga je om met de gevaren? Pesten, vriendschap, je privacy, hoe gedraag jij je online en waar liggen jouw eigen persoonlijke grenzen eigenlijk?

In de intieme setting van de eigen klas of mentorwerkgroep wordt de leerlingen zelf gevraagd om samen met de acteurs de scènes te spelen. Soms wordt een scène na bespreking herhaald en opnieuw en anders uitgespeeld. Daarnaast zorgt de inzet van muziek voor inspirerende intermezzo's.
Op deze manier voelen en ervaren leerlingen aan den lijve wat het effect van social media kan zijn. Het eigen gedrag en dat van de medeleerling staan centraal in deze voorstelling.

MeMedia staat voor Media & Me of nog beter: Media IS Me, en hiermee onderscheidt deze voorstelling zich – het gaat om wat het met jou doet, en welke invloed je zelf hebt. Begrip en inzicht in het eigen gedrag en dat van elkaar. Zonder te oordelen. Want álle leerlingen ondervinden aan den lijve wat social media kan doen met henzelf en de ander. Dit doen we door het nagesprek in het spel te integreren via spelopdrachten van een échte regisseur en met terugspeeltheater.

Als docent ken je wellicht het televisieprogramma 'De Vloer Op-junior', dan heb je een goed idee van de sfeer en kwaliteit die je bij deze voorstelling kunt verwachten. Uniek aan het MeMedia concept is de ruimte die leerlingen krijgen om direct mee te denken, te beslissen en te spelen in de voorstelling. De combinatie van voorbereidde spelopdrachten, een scherpe regisseur, improvisatie en deelname van de leerlingen, muziek, korte gesprekken en terugspeeltheater zorgt voor een goed gefundeerd en afwisselend programma, dat uitnodigt tot reflectie en gesprekken met elkaar.

Theater in School werkt voor deze productie samen met de acteurs en gespreksleiders van theatergroep The Big Mo. The Big Mo is inmiddels ruim 12 jaar actief op het gebied van interactieve theatereducatie. De kennis en ervaring van hun artistiek leider Martijn Loerakker staan garant voor de hoge kwaliteit die je van ons mag verwachten. In het kader van de thematiek en de vorm die Theater in School met MeMedia aanbiedt is The Big Mo daarom de aangewezen partner in de klassenvoorstelling MeMedia.

MeMedia is een eigen productie van Theater in School. Een goed vervolg is Hard op de Tong #socialmedia van The Big Mo. Interesse in een ander thema? MyLoveLife is van dezelfde makers en gaat over liefde, relaties & seks.

“Ik had geen idee dat zij zo eenzaam is. Ze eet altijd op haar kamer. De mobiele telefoon is dan de connectie met de wereld. Zo had ik er nooit over nagedacht.”

Peter Remmelink, Aeres VMBO Lelystad

Speelduur: 75 minuten - Interactieve meespeelvoorstelling (kan evt ook korter als dat beter in het rooster of bij de doelgroep past)
Leerlingenaantal: maximaal 2 klassen per voorstelling
Opbouwtijd/Afbouwtijd: 60 min. / 15 min.
Speelvlak: Klaslokaal
Voorwaarden: De voorstelling speelt bij voorkeur in een klaslokaal met theateropstelling – de stoelen dienen zo opgesteld te staan dat alle leerlingen goed zicht hebben op het speelvlak. Eventueel kan een aantal leerlingen op een rij tafels achterin de klas.
Aantal acteurs: 3

Vanaf 2 voorstellingen per dag

Prijslijst:

1 voorstelling     € 1000,00

2 voorstellingen € 1500,00

3 voorstellingen € 1900,00

4 voorstellingen € 2390,00

Alle prijzen zijn inclusief reiskosten (binnen Nederland), lesmateriaal en auteursrechten, exclusief 9% btw. Eventuele hotelovernachtingen zijn niet bij de prijs inbegrepen.

MeMedia kan op dezelfde dag worden ingepland als MyLoveLife, vraag ons naar de mogelijkheden.

Óók geschikt voor ouderavonden!

Voor de bovenbouw - Ná MeMedia heel geschikt om in te zoomen op de consequenties van je gedrag