12+ alle niveaus - óók geschikt voor MBO

Geïmproviseerd en interactief theater en cabaret voor voortgezet onderwijs, waarin jouw leerlingen op een actieve manier betrokken worden bij het ontstaan van de voorstelling. Unieke voorstellingen met veel humor, maar ook ruimte voor mooie verhalen en ondersteund met geïmproviseerde muziek.

Wil je je leerlingen enthousiast maken voor theater en cultuur? Dan kies je deze voorstelling.

The Big Mo maakt deze show speciaal voor en met jongeren. De interactieve voorstelling ontstaat door verbaal verkeer tussen spelers en leerlingen. Het resultaat is een hilarische voorstelling, waarbij ook diepgang niet wordt vermeden.

Het karakter is laagdrempelig en voor ieder schooltype geschikt. De acteurs kunnen thema’s inpassen (seksualiteit, diversiteit, groepsdruk, verslaving, maar ook Kerstmis, vakantie of profielkeuze bijvoorbeeld). Vaak spelen er leerlingen een rol mee in de show. De toon is luchtig.

Door de combinatie met een workshop leren de leerlingen zelf theater maken en improviseren.

TIP: ook geschikt voor docententeams én ouderavonden. Efficiënt: boek dit maatwerk in combinatie met de voorstelling voor leerlingen overdag!

Andere interactieve voorstellingen van The Big Mo:

Welkom in de Brugklas
Jaarlijks maakt The Big Mo met de succesvolle voorstelling Welkom in de Brugklas weer veel nieuwe leerlingen wegwijs.

Hard op de Tong – interactieve gespreksvoorstellingen voor scholen
The Big Mo draagt op meerdere manieren bij aan een positief klimaat op uw school!
Zoals met Hard op de Tong, de populaire interactieve voorstelling over thema's die bij de leerlingen leven. U kunt kiezen uit verschillende thema's als: Pesten, Diversiteit, Drugs en meer. Bij deze voorstelling is meer aandacht, ruimte en tijd om ook de lastigste onderwerpen niet te schuwen.

Uitvoering: The Big Mo
Spel en muziek: Martijn Loerakker, Monique van Aken, Remy van Keulen en anderen
Doelgroep: 12+, alle niveaus VO en MBO
Genre: Improvisatie / Meespeeltheater
Lesmateriaal: Lesbrief en workshop bij te boeken

Nan Kassies - afdelingsleider brugklas Huygens Lyceum

Afgelopen dinsdag hebben we twee theatervoorstellingen van de Big Mo gehad, voor heel klas 1 en heel klas 2. Het was een daverend succes. Er werd gelachen, actief meegedaan (het was in theatersportvorm) en er was herkenning van de situatie hoe het is om weer naar school te gaan. Ik ben erg blij dat we de Big Mo hebben uitgenodigd. Ik heb tot nu toe alleen maar positieve reacties gehoord.

LikeLees alle recensies

Docent VO

''Een 8, dit was het gemiddelde cijfer dat de studenten de voorstelling gaven. Het was erg interactief, gaf veel energie en zeer humorvol. Al met al de perfecte opening van ons evenement."

Duur: 45 tot 75 minuten (in overleg)
Leerlingenaantal: 200 leerlingen (of anders in overleg)
Opbouwtijd/afbouwtijd: 60 minuten/30 minuten
Speelvlak: 4 x 5 meter
Techniek: De voorstelling neemt eigen geluidsversterking mee, en kan overal spelen waar de acteurs goed zichtbaar zijn. Voor het theater of scholen met theaterlicht is er een lichtplan en technische lijst.
Locatie en inrichting: De voorstelling kan worden gespeeld in uw aula, gymzaal of theater. Afgesloten ruimte met de stoelen in theateropstelling met middenpad is optimaal.
Voorwaarden: Wij gaan ervan uit dat er een theateropstelling is (verhoogd podium dan wel een tribune opstelling van de stoelen) met middenpad. Indien dit niet mogelijk is, wordt het maximaal aantal kinderen dat de voorstelling kan gaan zien minder dan bovenstaande indicatie.
Aantal acteurs / muzikanten: 3 totaal
Workshops op aanvraag: Workshops kunnen in overleg worden ingepland. Een workshop duurt 60 minuten. Per workshop gaat een groep van maximaal 30 leerlingen aan de slag met 1 acteur. Een docent of mentor van de klas is aanwezig gedurende de workshop.
Leuk om te combineren met voorstelling! Vraag ons naar de mogelijkheden.
Speelvlak workshop: Lokaal of studio. De workshops worden staand aangeboden waarbij de leerlingen veel bewegen en ruimte nodig hebben. Stoelen en tafels zijn niet nodig, dus deze mogen aan de kant of elders worden opgeborgen.

Prijslijst*:

1 voorstelling exclusief btw.      € 1780,00

2 voorstellingen exclusief btw.  € 2110,00

3 voorstellingen exclusief btw.  € 2450,00

4 voorstellingen in overleg, prijs op aanvraag

Maatwerk: docententeams en ouderavonden exclusief btw. € 2950,00

Alle prijzen zijn inclusief reiskosten (binnen Nederland), lesmateriaal en auteursrechten en exclusief 9% btw. Eventuele hotelovernachtingen zijn niet bij de prijs inbegrepen.

*nieuwe prijzen per 01/01/2023

Andere voorstellingen in deze categorie

Magie, trucs, interactief en mega-motiverend!

absoluut feel-good theater

Rob & Emiel Live!

Streetmagicians, kampioenen magic (12+)

Interactief improvisatietheater