Interactief improvisatietheater

kies zelf je thema

Hard op de Tong

Jongeren van Nederland, laat je horen, deel je ervaring

Alle niveaus en diverse thema's

Hard op de Tong is de interactieve voorstelling met een serieuzere ondertoon over een door jouw school gekozen thema. Leerlingen en acteurs gaan openhartig in gesprek aan de hand van interactief theater. Met meer dan 15 jaar ervaring weten de acteurs van The Big Mo feilloos iedere groep te betrekken.

Kies hier uw thema:
– theater over Pesten
– theater over Diversiteit
– theater over Liefde en seksualiteit
– theater over Social Media
– theater over Discriminatie en inclusie
– theater over Drugs
– theater over Omgaan met Geld
– theater met als thema Kiezen voor je toekomst

Staat jouw onderwerp er niet tussen? Dan ontwikkelen wij voor jouw school een format op maat.

Er mag tijdens de voorstelling juist ook veel gelachen worden. Het doel van deze voorstellingen is het zichtbaar en bespreekbaar maken van ieder onderwerp. De acteurs zijn bedreven in het integer terugspelen van verhalen van leerlingen. Scènes dienen perfect als uitgangspunt voor een openhartig groepsgesprek. Het visualiseren van een situatie door theater maakt processen zichtbaar en bespreekbaar. Tijdens de voorstelling of achteraf worden de scènes besproken door onze gespreksleider en eventueel een docent van de school.

Hard op de Tong, de populaire interactieve voorstelling over thema's die bij de leerlingen leven. Het puberbrein werkt op korte termijn en met name onder sociale invloeden. The Big Mo zorgt ervoor dat de leerlingen na afloop kunnen benoemen waar zij zelf en hun omgeving staan, met betrekking tot deze onderwerpen. Wat vind ik er van? Waar ligt mijn grens? Wat zijn de gevolgen van de keuzes die ik maak?

NIEUW: Hard op de Tong voorstelling voor docenten, ouders en opvoeders.
De interactieve ouderavond voorstelling over het opvoeden en werken met pubers. Dezelfde thema's (pesten, drugs etc.) kunnen centraal staan. De ouderavond of docenten voorstelling is een perfecte aanvulling op de voorstellingen met uw leerlingen. De acteurs van The Big Mo zijn overdag met de leerlingen openhartig in gesprek geweest en de verhalen van de leerlingen komen terug in de voorstelling voor ouders en docenten. U weet dus precies waar uw kinderen of leerlingen mee rondlopen.

Door de interventies en scenes van The Big Mo wordt er kennis gedeeld vanuit het publiek. Een werkwijze die als zeer waardevol wordt ervaren.

Hard op de Tong voor docenten, ouders en opvoeders is ook los te boeken.  Ook de relatie opvoeders/school komt aan bod. Hoe voeden we samen het beste op?

Voor de Combinatie Hard op de Tong leerlingen met de ouder/docentenvoorstelling: 10% korting op de ouderavond / docenten voorstelling.

Uitvoering: The Big Mo
Spel: Martijn Loerakker, Monique van Aken, en anderen
Doelgroep:12+ alle niveau's
Lesmateriaal: Lesbrief en workshops bij te boeken

''De voorstelling van The Big Mo is fantastisch! Vooral de interactie met de leerlingen doen ze waanzinnig goed!''

Docent VO

Details en prijzen

Speelduur: 45 tot 75 minuten (in overleg)
Leerlingenaantal: tot maximaal 120 leerlingen of anders in overleg
Opbouwtijd/Afbouwtijd: 60 minuten/30 minuten
Speelvlak: 4 x 5 meter
Techniek: De voorstelling neemt eigen geluidsversterking mee, en kan overal spelen waar de acteurs goed zichtbaar zijn. Voor theaters of scholen met theaterlicht is er een lichtplan en technische lijst.
Locatie en inrichting: De voorstelling kan worden gespeeld in uw aula, gymzaal of theater. Afgesloten ruimte met de stoelen in theateropstelling met middenpad is optimaal.
Voorwaarden: Wij gaan ervan uit dat er een theateropstelling is (verhoogd podium dan wel een tribune opstelling van de stoelen) met middenpad. Indien dit niet mogelijk is, wordt het maximaal aantal kinderen dat de voorstelling kan gaan zien minder dan bovenstaande indicatie.
Aantal acteurs / muzikanten: 3 totaal

Prijslijst*:

1 voorstelling exclusief btw.      € 1780,00

2 voorstellingen exclusief btw.  € 2110,00

3 voorstellingen exclusief btw.  € 2450,00

4 voorstellingen in overleg, prijs op aanvraag

Alle prijzen zijn inclusief reiskosten (binnen Nederland), lesmateriaal en auteursrechten, exclusief 9% btw. Eventuele hotelovernachtingen zijn niet bij de prijs inbegrepen.

Andere voorstellingen in deze categorie

{

Improvisatietheater & workshops